Reklama w internecie

Reklama w internecie to aktualnie najbardziej opłacalny kanał reklamowy. Dzięki wdrożonym narzędziom analitycznym, może mierzyć ruch z każdej kreacji oraz ilość konwersji jaką generuje. Konwersja to określona, oczekiwana przez nas akcja wykonywana przez użytkownika. Może nią być kontakt z Twoją firmą lub zakup jednego z oferowanych produktów. Jeśli myślisz o skutecznym kanale reklamowym, bez wątpienia będzie to internet.

Jakie formaty reklamowe możliwe są w internecie?

W sieci dostępne są dedykowane narzędzia reklamowe, jak:

ale również:

Które formaty warto stosować?

To które formaty reklamowe w internecie są najskuteczniejsze, zależy od przyjętej strategii reklamowej. Wynika ona z analizy produktów, usług oraz potrzeb konsumenckich. Z uwagi na precyzję analityczną, warto zacząć od dedykowanych rozwiązań, a więc Google Ads i Social Media Ads. Czym się one różnią, dowiesz się ze strony poświęconej Google Ads oraz Reklamie w Social Media.

W skrócie, różna jest forma kreacji i podejście do promocji. Google Ads to odpowiedź reklamowa na zapytania klienta w sieci wyszukiwania, ale nie tylko. To również przestrzeń banerowa u parterów w Google Display Network oraz przestrzeń wideo i kreacji multimedialnych na Youtube.

Social Media to zupełnie inne partnerskie podejście do potrzeb klienta. Reklamujemy się zgodnie z zasadami social media, działamy proaktywnie i podkreślamy atuty oraz wartości oferowanych przez nas usług lub rozwiązań. Główną zaletą tego rozwiązania jest dotarcie do klienta jeszcze przed decyzją zakupową, dzięki czemu masz większe szanse na sprzedaż.

Działania Social Media Ads i Google Ads to komplementarne rozwiązania i warto stosować je jednocześnie.

Jakie możliwości daje nam reklama na portalach?

Portale tematyczne to przede wszystkim niezależne źródło wiedzy dla Twoich klientów. Reklama na portalu, pozwala Ci na zwiększenie wiarygodności oraz dotarcie do nowych odbiorców. Istnieje wiele możliwości reklamowych na portalach m.in.:

  • artykuł sponsorowany
  • reklama banerowa
  • sponsoring akcji konkursowej
  • newletter do odbiorców portalu
  • współpraca redakcyjna

Reklama na portalach to zdecydowanie wartościowe działanie. Kluczowy jest jednak pomysł i dostosowanie go do potrzeb odbiorców portalu.

Jakie są zalety e-wydań popularnych magazynów?

Bezpośrednią zaletą są koszty, które są wielokrotnie niższe niż przy prasie drukowanej. Dodatkowo mobilność wymaga innych formatów, a co za tym idzie często pozwala na większą ekspozycję Twojego produktu lub usługi.

Czy reklama na portalach prasowych ma sens?

Sens ma wszystko co przynosi nam oczekiwany skutek. Jeśli Twoi klienci są użytkownikami takich portali, to jak najbardziej jest to słuszne działanie. Portale prasowe często zbierają nowości ze „świata gwiazd”, nowości kosmetycznych. Jeśli Twoje produkty to kosmetyka kolorowa lub ubrania, to jak najbardziej jest to miejsce, w którym nie może Ciebie zabraknąć.

W czym jest największy potencjał?

Oczywiście w społecznościach i marketingu szeptanym (buzz marketing). Fora internetowe to już dinozaury komunikacji internetowej, ale wciąż źródło cennej wiedzy i wymiany informacji. Dziś użytkownicy wymieniają się wiedzą na grupach facebookowych, zarówno tych zamkniętych jak i tych otwartych. Obecność i śledzenie informacji da Ci przede wszystkim wiedzę o aktualnych potrzebach Twoich klientów. Nie wiesz jak znaleźć właściwe grupy? Możesz skorzystać z wyszukiwarki facebookowej lub narzędzia do monitorowania internetu.

Czy newsletter to wciąż kanał warty uwagi?

Tak, newsletter to wciąż dobre narzędzie. Kluczowym czynnikiem jest jednak przez kogo jest wysyłany. Jeśli macie portal lub stronę, która zrzesza dużą grupę ludzi, zainteresowanych waszymi produktami, to oczywiście warto wysyłać newsletter z informacjami o nowościach i zmianach w ofercie. Często jednak ten cel jest realizowany przez kanały social media. Jednak, jeśli tworzysz treści, które mogą być wartościowe dla Twoich odbiorców, to warto korzystając z newslettera wysyłać cyklicznie informacje. Zastanów się również nad wysłaniem newslettera z Twoimi informacjami przez portal branżowy lub wydawcę magazynu branżowego.

Czym jest influence marketing?

Influence marketing to nic innego jak promocja Twojego produktu lub usługi przez jego ambasadora. Rzecznikiem Twojej marki może być Youtuber lub osoba znana społeczności lub Twój zadowolony klient, który przedstawi zalety Twojego produktu lub zademonstruje jego działanie. Jako agencja pośredniczymy we współpracy z influencerami. Musisz jednak pamiętać, że jest to bardzo specyficzny kanał promocji. Nie możesz narzucać wykonawcy swoich oczekiwań, a zaufać mu, że wybierze najlepszą znaną mu formę na wykonanie działania. Jemu też zależy na Twoim sukcesie. Musi jednak wypaść wiarygodnie przed swoimi odbiorcami, a każda sztuczna forma jest od razu źle interpretowana i działa przeciwproporcjonalnie do oczekiwań. Współpraca z influencerami to działanie szczególnie istotne dla nowych, mało znanych produktów.

Czym może nas jeszcze zaskoczyć cyfrowy świat?

Cyfrowy świat ma wiele do zaoferowania. Z uwagi na czas jaki spędzamy na urządzeniach mobilnych, czyni go jednym z najlepszych kanałów dotarcia. Operatorzy komórkowi za Twoją zgodą zbierają w trybie rzeczywistym dane o Twojej lokalizacji, zainteresowaniach i ostatnio przeglądanych stronach. Dzięki tak szczegółowym danym, z dużym prawdopodobieństwem reklamy, które zobaczysz będą ściśle skorelowane z Twoimi oczekiwaniami. Reklamę możesz otrzymać na maila lub przez sms. Nie uwierzysz, jak wysoki współczynnik efektywności mają takie reklamy, a może znajdą one zastosowanie i w Twoim biznesie?

 

Jeśli szukasz agencji, która w sposób rzetelny, sumienny i uczciwy poprowadzi Twoją kampanię, napisz do nas!

  • Doradzimy Ci najlepsze rozwiązanie.
  • Opracujemy strategię reklamową.
  • Uruchomimy kampanię.
  • Zoptymalizujemy ją tak, by skuteczność była maksymalna, przy możliwie najniższym koszcie kliku.

Zadzwoń: +48 531 013 913

Napisz: marketing@agencjamedio.pl 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

Klienci B2C na rynku usług

Klienci biznesowi na rynku usług, (wszelkiego rodzaju działalności gospodarcze oparte na różnorodnych formach prawnych), współpracujący z innymi podmiotami, mającymi swoje relacje sprzedażowo – zakupowe, to nasz model B2C (Business to Customer).